Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Studia podyplomowe z zakresu Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka przeznaczone są dla osób chcących zdobyć kwalifikacje do prowadzenia zajęć z tego zakresu, a także dla osób zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji i umiejętności.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (dla nauczycieli przedmiotu/zajęć nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej)
Program studiów obejmuje 630 godzin dydaktycznych w tym 180 godzin praktyk.
Studia trwają 3 semestry. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele.
Opłata za studia: 5250 zł, (1750 zł/sem.)
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka dla pedagogów specjalnych
Program studiów obejmuje 510 godzin dydaktycznych w tym 120 godzin praktyk.
Studia trwają 3 semestry. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele.
Opłata za studia: 4950 zł, (1650 zł/sem.)
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka, od chwili jej wykrycia do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także - pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania. Celem studiów podyplomowych, jest przygotowanie specjalistów zatrudnionych w placówkach służy zdrowia, ośrodkach specjalistycznych placówkach oświatowych w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych posiadających kwalifikacje do wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka, pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością, a także wczesnego wspomagania i usprawniania procesu nauczania i wychowania dziecka.
Kształcenie kierunkowe – pedagogika specjalna dotyczy Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (dla nauczycieli przedmiotu/zajęć nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej)
Ukończenie studiów podyplomowych uprawnia do pracy w zespołach zajmujących się m.in. dziećmi z uszkodzonym słuchem, wzrokiem, problemami w komunikacji całościowymi zaburzeniami w rozwoju z osobami, w publicznych i niepublicznych ośrodkach wczesnego wspomagania, dziennych ośrodkach rehabilitacji, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz placówkach edukacyjnych realizujących zadanie wczesnego wspomagania rozwoju.
Uczestnikiem studiów podyplomowych może być osoba posiadająca wykształcenie na poziomie wyższym - posiadająca dyplom ukończenia studiów I stopnia (tytuł licencjata), studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (tytuł magistra). Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, kadry pedagogicznej żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno – pedagogicznej, ośrodków wczesnej interwencji oraz pozostałych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzin jak i absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi.
Wymagania dodatkowe: